Blogger tarafından desteklenmektedir.

12 Mayıs 2015 Salı

DAĞ BİSİKLETİ

Akdeniz ve  Karadeniz'de  dağlar denize paralel Ege'de ise dağlar denize dik ulaşması yeni oluşan bir kıta olmamızdan mütevellit bir çok dağ sporuna el verişli olan ülkemizde, yeni bir heyecan dolu sporla birlikteyiz...
   Dağ bisikletçiliği, asfalt gibi düzgün zeminler dışına çıkılmak suretiyle toprak yol, patika ve her tür arazide yapılabilen bir bisiklet sporu dalıdır. Dağ bisikleti; yokuş aşağı, kros, serbest, engel atlama, teknik denemeler, tam engebeli arazi, yol turu, arazi turu, cadde-sokak, gibi alt disiplinlere ayrılır. Yarışlar maraton, oryantiring veya olimpiyat kıstaslarına uyarlanarak da düzenlenmektedir. Ülkemizde özellikle 90’lı yıllardan sonar gelişim gösteren dağ bisikletçiliği özellikle Alanya, Köprülü Kanyon, Çelikyay Yolu ve Kapadokya bölgelerinde çok yaygın olarak yapılmakta olup sözü geçen yörelerdeki arazi şartlarının bu spora uygunluğu yerli yabancı turistlerin yoğun ilgisini çekmektedir.
    Dağ bisikleti sporu özel olarak tasarlanmış bisikletler gerektirir. 1970’li yıllardan günümüze kadar ciddi bir değişim ve gelişim gösteren dağ bisikletleri çok hafif ve dayanıklı karbon gövde, ön-arka amortisör, harekete duyarlı yaylı kadro, silikon sele, tekli maşa, hidrolik disk freni, çok rahat geçen vites değiştiricileri, karpiye pedal gibi özelliklere sahip olarak bugünkü halini almıştır. Dağ bisikletlerinin tekerlek çapları genelikle 28 inç olmakla birlikte 26 ve 29’luk örnekleri de mevcuttur. Dağ bisikletçiliğinde güvenlik, rahatlık ve zemin tutuşu için özel olarak tasarlanmış, patlamaya dayanıklı, hafif, kalın ve dişli tekerlekler kullanılır. Piyasada 2.00 x 28” ya da 2.25 x 28” ebatlarıyla satılan lastiklerin büyük çoğunluğu bu tür sert araziler için üretilmiştir.
    Dağ bisikleti keyifli ancak bir o kadar da zahmetli ve riskli bir spordur. Parkurlara başlanmadan önce bisikletler gözden geçirilmeli, firen aksamları ve hidrolik yağı, zincir yağı, cant telleri ve akort ayarı, lastik havası, vites ayarı, gidon sıkılığı, furç yatakları, cant mandalları, sele ayarı ve sıkılığı dikkatli bir şekilde kontrol edilmelidir. Malzemenin ömrünü uzatmak için muntazaman bisikletin temizliğinin yapılması ve hareketli kısımların yağlanması esastır. Güvenli bir parkur deneyimi ancak kask, eldiven, dizlik, dirseklik ve bunun gibi koruyucu malzemelerin kullanımıyla sağlanabilir.  ,
                                                                                                                                ...ben kısaca kd

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bizi Takip Etmeye Devamedin...

TEAM PARTICIPATING